בדיקת כדאיות למיזם

לפני שאת/ה מתפטרים מהעבודה, מקימים סטארט-אפ ועובדים שנה שלמה על פיתוח המוצר המבטיח שלכם רק כדי לגלות שלמוצר אין ביקוש, או שלא ניתן לעשות ממנו כסף (דהיינו אין מודל עסקי) או שכבר ישנם מוצרים כאלה, כדאי לבצע בדיקת כדאיות ובדיקת התכנות לרעיון.

לאחר ביצוע בדיקת הכדאיות, תוכלו לדעת בדיוק, האם באמת יש שוק למוצר שלכם ומה גודלו האמיתי, מי הם לקוחות היעד למוצר ומה הצורך שלהם או הבעייה שאתם תפתרו עבורם, מה המודל העסקי למוצר שלכם שבאמצעותו תוכלו להחזיר את ההשקעה, מי המתחרים למוצר שלכם ואיך תוכלו לבדל את עצמיכם מהתחרות, ובשורה התחתונה האם כדאי או לא כדאי לפתח את המוצר.

בחברת הייטק אסטרטגיות, קיימת התמכות וניסיון רב בביצוע בדיקת כדאיות בדגש על מיזמים ומוצרי הייטק טכנולוגיים במגוון תחומים: אינטרנט, תוכנה, חומרה, אפליקציות סלולריות, מכשור רפואי, ועוד.

מהי בדיקת כדאיות?

בדיקת כדאיות היא השלב הראשון בדרך למימוש רעיון יזמי ולרוב מהווה חלק אינטגרלי מתהליך כתיבת תוכנית עסקית מקצועית לסטרטאפ או מיזם טכנולוגי, בעת התרחבות של חברת הייטק לשווקים חדשים או כאשר שוקלים לשווק מוצר חדש או מוצר קיים לשוק חדש.

מה כוללת בדיקת כדאיות למיזם?

בדיקת כדאיות תשתנה בהתאם לסוג המוצר, מאפייני השוק או התעשייה, פערי המידע הקיימים אצל היזם והתקציב העומד לרשותו/ה. לרוב בדיקה כזו תכלול חלק או רוב המרכיבים הבאים:

  1. הבנה ווידוא של הצורך או הבעיה עליה המוצר יענה
  2. איתור והגדרה של סוגי הלקוחות למוצר
  3. במידת הצורך ונבצע סקר לקוחות מקיף כולל שאלונים וראיונות עם לקוחות ומובילי דיעה בשוק
  4. מחקר מעמיק של שוק היעד של המוצר
  5. מציאת גודל השוק האמיתי למוצר וצפי צמיחה לשנים הקרובות
  6. ניתוח מפורט של המתחרים והשחקנים בשוק, כולל שרשרת הערך / אספקה
  7. הגדרה של המיצוב התחרותי והיתרון המשמעותי על פני המתחרים
  8. בדיקת חסמי כניסה וסיכונים
  9. במקרים מסויימים יש לבצע בדיקה מול הרגולציה הרלוונטית (לדוגמא: מכשיר רפואי), יכולת להגנת פטנט, וכו'
  10. בחירת המודל העסקי המתאים למוצר וצפי מחיר או הכנסה צפוייה
  11. ניתוח כדאיות כלכלית למיזם

הייטק אסטרטגיות – בדיקת היתכנות עסקית על ידי המומחים

  • בהייטק אסטרטגיות, בנינו מתודולוגייה מובנית ומוכחת לבדיקת כדאיות כלכלית למוצרים ושירותים חדשים. מתודולוגייה אותה כבר הרצנו בהצלחה על יותר ממאה מיזמים
  • לאחר בדיקת הכדאיות תידעו האם כדאי לכם להשקיע כל כך הרבה מזמנכם תוך ויתור על הכנסה או זמן משפחה ברעיון שיש לכם או שעדיף לחפש רעיון יותר מוצלח.
  • בדרך כלל במהלך בדיקת הכדאיות לרעיון המקורי שלכם יעבור חידוד והבשלה לרעיון מוצלח ומשכנע יותר ותהיו מוכנים יותר לגיוס השקעה או שכנוע מייסדים ושותפים להצטרף למיזם.
  • בדיקת כדאיות למיזמים מבוססי טכנולוגייה (הייטק) דורשת הבנה של טכנולוגיות שונות, נסיון בפיתוח ובשיווק מוצרים, בעיקר בשווקי B2B. הצוות הבכיר של הייטק אסטרטגות הינו בעל נסיון כולל של מעל 100 שנות אדם במגוון תחומי ההיטק, אינטרנט, תוכנה, חומרה, אפליקציות סלולריות, תקשורת, מכשור רפואי, קלינטק ועוד.
  • הקשרים האישיים והרקורד שלנו מאפשרים לנו נגישות ללקוחות קצה, מקבלי החלטות, מומחים, מתחרים, מובילי דעה ומשקיעים, איתם נוכל לבדוק את הנושאים הקריטיים להצלחת המיזם
  • אנו עוזרים לכם להמנע מטעויות של מתחילים כגון: "אין לנו מתחרים", "אנחנו יודעים הכל – מדוע צריך בדיקת היתכנות?" או "אנחנו לא רוצים לדבר עם לקוחות/ מומחים / שותפים כדי לא לחשוף את הרעיון" וכו'.

לקבלת מידע נוסף, נא פנו אלינו לקבוע פגישה


צרו קשר למידע נוסף / תיאום פגישה

טלפון : 072-2511993
טלפון 2 : 072-2221990
אימייל : contact@hitechstrategies.com
Lead Source
יצירת קשר

פנו אלינו היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

רוצים לדעת עוד? פנו אלינו היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

לחצו אנטר כדי לצוטט