מפתחים רעיון לסטארט-אפ? כל הסיבות והנימוקים לחשיבות ביצוע סקר שוק מקיף

בתחילת שנות ה-80 שיווקה חברת "אפל"מחשב אישי חדש בעל יכולות מפליגות תחת השם "ליסה". מדובר היה בפיתוח מבריק, מחשב חדש שהשאיר מאחור את כל מתחריו והדגים את עליונותה הטכנולוגית של אפל. למרבה הצער, הפך הפרויקט לכישלון מסחרי אדיר שעד היום מדברים עליו. הסיבה? אף אחד לא היה מוכן לשלם את המחיר שקבעה אפל עבורו, כ-10,000 דולרים. זה בדיוק מסוג הדברים שהיה ראוי לברר קודם, לא?

 על חשיבותו של סקר שוק בעת הקמת חברת סטארט אפ

סקר שוק הינו מקור מידע עסקי עליון בחשיבותו, וביצוע מחקר מקיף של לקוחות היעד הוא אחד הצעדים הראשונים והמשמעותיים בהקמתו של מיזם או חברת סטארט אפ חדשים. אין ספק, כי גם אם אתם יזמים מצוינים עם רעיון מבריק ביד, על מנת להבטיח שרעיון יצליח להפוך למוצר אמיתי, למוצר שנמכר, ובסופו של דבר למוצר בעל נתח שוק משמעותי, יש ללמוד ולחקור את שוק היעד ותגובתו הצפויה למוצר.
על מנת ללמוד את שוק היעד יש לפלח את הלקוחות הפוטנציאלים ולאחר מכן לבחון את הציפיות והצרכים של כל קבוצה מהמוצר או השירות המתוכנן של חברת הסטארט אפ שלכם. יש לבחון באופן מסודר את כל הנחות היסוד והחלקים המהותיים במודל העסקי של המיזם: מהיכולות הייחודיות של המוצר או השרות ועד המודל העסקי והתמחור המתאים. את הנתונים יש לאסוף ולשאול ישירות מלקוחות היעד של המוצר ולא לבסס רק על חיפוש באינטרנט, על מאמרים או מחקרי מדף שאינם ספציפיים למוצר שלכם ואינם תמיד אובייקטיביים.
רק כך ניתן יהיה לבחון באופן אובייקטיבי את הנחות היסוד שבבסיס המיזם ולאמת אילו מתוכם ידחפו ויסייעו להצלחה ואילו יש לעדכן ולשנות. חשוב לזכור שמחקר מקדים מאפשר, בעלות נמוכה יחסית, הפניית משאבים אופטימלית תוך מניעת השקעה מיותרת בכיוונים שאינם מועילים, ואף פוגעים בטווח הארוך בהתפתחות החברה וביכולת שלה "להתרומם". כמה הייתה חוסכת אפל במקרה של "ליסה" לו היו רק שואלים את הלקוחות מה התקציב המקסימלי שלהם למחשב?
יתרון חשוב של ביצוע סקר שוק מצוי בכך שהוא מגיע הישר אל הלקוחות הסופיים ומביא את עמדתם ביחס לשירות/מוצר שעל הפרק. הסקר מאפשר חשיפה ומחקר של צרכנים רבים במגוון סגמנטים של שוק היעד, אשר אחרת קשה מאוד להגיע אליהם. אמנם נכון שתמיד אפשר לשאול חברים ומכרים שסביבנו , אך צריך לזכור שברוב המקרים ישראל אינה מהווה דוגמא מייצגת לשווקים בחו"ל. כך למשל, הרגלי הצפיה בתכני ווידאו במחשב של נוער בארצות הברית, היכן שהשוק עצום בגודלו והתחרות רבה, שונים מהותית מהרגלי של בני הנוער בישראל. מיזם. בפרט מיזם טכנולוגי,  חייב להתייחס למאפייני שוק היעד ולא להסתמך על מידע חלקי או מוטה שהתקבל מדגימה לא שיטתית.
חשוב לזכור כי המטרה של סקר שוק לא מסתכמת רק בקבלת תמונה אובייקטיבית ככל האפשר של שוק היעד. סקר מקצועי מאפשר להציג נתונים סטטיסטיים ("אמיתיים"), כגון הביצועים הנדרשים מהמוצר/שירות, המחיר שבו ניתן למכור את המוצר, ואחוז הלקוחות שירכשו אותו. נתונים אלו הם קריטיים עבור התוכנית העסקית ובהצגה בפני משקיעים פיננסיים ושותפים אסטרטגיים העשויים לגלות עניין בחברת הסטארטאפ.
כך ניתן להבהיר לא רק כי הכיוון שאליו פנתה החברה הינו הנכון ביותר עבורה, אלא גם להציג את הפוטנציאל הייחודי הטמון במוצר. כלי כזה אשר מוצג בפני המשקיעים מוכיח שעשיתם את שיעורי הבית כמו שצריך. הוא מוכיח שלא רק המוצר הוא בעל פוטנציאל ייחודי, אלא גם שלכם יש את יכולות הניהול והראיה העסקית הדרושה כדי להוביל את החברה להצלחה!

מה צריך לכלול סקר שוק מעמיק בחברת סטארט אפ?

  1. לימוד המיזם, הבנת החברה, המוצר והסביבה העסקית שמבקשים לפעול בה.
  2. הגדרת השאלות לבחינה – מה הן הסוגיות הקריטיות אשר ישפיעו על הצלחת המיזם.
  3. הגדרת קהל היעד למענה על השאלון וגודל המדגם? בשלב זה, יש מקום חשוב מאד להבנה סטטיסטית ולביצוע המדגם בצורה נכונה מבחינה מחקרית על מנת להגיע לתוצאות מובהקות.
  4. בניית השאלון תוך שימוש בכלים מתודולוגיים מתקדמים: שאלות מותנות, אישור והפרכת היפותזות וכו'.
  5. בחינת השאלון אל מול קבוצת מיקוד מצומצמת וביצוע תיקונים ושינויים במידת הצורך.
  6. ביצוע סקר שוק מלא באמצעות כלים מתקדמים לשליחה וקבלה של השאלונים.
  7. ניתוח סטטיסטי של תוצאות הסקרוהצגת המסקנות בצורה ברורה כולל  דו"חות וגרפים מתאימים להצגה.

מהו הפתרון שאנחנו מציעים ?

אנחנו בהייטק אסטרטגיות בונים מחקר סטטיסטי מתוחכם שיאפשר לענות על השאלות הקריטיות המשפיעות על הצלחת המיזם. על מנת לספק את המידע הסטטיסטי השלם ולאפשר קבלת החלטות מהירה אנו משתמשים במאגרים בינלאומיים של סוגי לקוחות שונים (למשל: בעלי אייפון, מנויים ברשתות חברתיות, מנהלים, תלמידים, מורים, רופאים ועוד דוגמאות רבות לפלחי שוק).
בכך, אנו יכולים להגיע במהירות למספר נשאלים רלוונטיים רבים, אשר אחרת כמעט ובלתי אפשרי היה לסקור. בנוסף, אנו מספקים ניתוח סטטיסטי מעמיק של תוצאות המחקר ומציגים את התוצאות הן באופן מילולי והן באופן  גרפי.
לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ חינם נא למלא פרטי קשר בטופס .

צרו קשר למידע נוסף / תיאום פגישה

טלפון : 072-2511993
טלפון 2 : 072-2221990
אימייל : contact@hitechstrategies.com
Lead Source
יצירת קשר

פנו אלינו היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

רוצים לדעת עוד? פנו אלינו היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

לחצו אנטר כדי לצוטט