למה אסור להגיד למשקיעים שאין לכם מתחרים

יזמים ישראלים רבים כשנשאלים על ידי משקיעים לגבי המתחרים שלהם, עונים בביטחון "אין לנו מתחרים" או "אף אחד לא עושה מה שאנחנו עושים" או "אבל אנחנו הרבה יותר זולים". הטיפ שלנו להיום הוא: אף פעם אל תאמרו למשקיעים שאין לכם מתחרים!

מדוע? מכמה סיבות טובות:

1. קרוב לוודאי שזה כלל לא נכון
או שהגדרתם כמתחרים רק מי שעושה בדיוק, אבל בדיוק את אותו המוצר עם אותם פיצ'רים ובאותו המחיר. קחו בחשבון שקרוב לוודאי שאין היום צורך אמיתי של אנשים או של חברות שאין לו מענה או פתרון כלשהו בין אם טכנולוגי מתקדם או פתרון שכבר קיים שנים רבות. רוב רובם של הצרכים של בני אדם נפתרו במאה הקודמת אם לא באלו שלפניה.

הסיכוי שמצאתם צורך אמיתי שעד היום אף אחד לא חשב עליו שואף לאפס. מה שאומר שהמוצר או השירות ה"ייחודי" שאתם מציעים הוא במקרה הטוב שיפור משמעותי לפתרונות קיימים או לאיך שהדברים נעשים היום.

או במקרה הפחות טוב קיימים פתרונות מתחרים, דומים או תחליפים (זאת אומרת שעונים על הצורך בצורה/אפן אחר) שאתם לא מכירים או שלא בדקתם אותם, מה שיאיר אותכם באור מאוד לא מקצועי מול המשקיעים.

2. מצד המשקיע ששומע מיזמים שאין להם מתחרים מניח את אחת מ- 2 האפשרויות:
א. אולי בכלל לא צריך את המוצר – אם אף אחד עד היום לא נתן מענה לצורך הזה – אולי פשוט אין צורך כזה. זאת אומרת, אולי בכלל המצאתם צורך שאינו קיים, ולכן המוצר לא יעניין אף אחד, או

ב. אתם כל כך לא מקצועיים שאפילו לא עשיתם חיפוש רציני של מתחרים (או מתחרים מחוץ לישראל), מה שמעיד על חוסר מקצועיות משווע ופוסל אתכם כמועמדים להשקעה. הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה זה שהמשקיע יעשה חיפוש של 5 דקות בגוגל וימצא לכם 5 מתחרים שאתם לא מכירים.
כך או כך, במקרה כזה עדיף כלל לא להופיע לפגישה עם המשקיע.

3. אם למתחרים חסר פיצ'ר (תכונה) כזה או אחר זה לא אומר שאין לכם מתחרים.
השאלה שצריך לשאול היא, האם השוני (הבידול) בין המוצר שלכם לזה של המתחרים נובע מיתרון משמעותי שיש לכם ואין למתחרים או האם קיימים חסמים שמונעים מהמתחרים להעתיק את היתרון בקלות ובמהירות כגון טכנולוגיה ייחודית שפיתחתם בעמל רב או פטנט רשום שמונע מהעתקה של הרעיון, וכו.

4. מחיר הוא כמעט אף פעם לא יתרון תחרותי ייחודי.
אלא אם כן גיליתם איזה אוצר טבע חדש שקיים אך ורק בישראל או ששכר העבודה בישראל ירד פתאום לרמות של שכר בסין או באפריקה, לא סביר שתוכלו להציע את המוצר שלכם במחיר שהוא זול משמעותית מהמתחרים.

זה שהמחירים בשוק נראים לכם מאוד גבוהים זה יכול להיות כיוון שהמוצר עדיין חדש ובשוק אין הרבה מתחרים עדיין או שהביקוש גבוה מההיצע ולכן היצרנים מנצלים זאת לגריפת רווחיםן גבוהים. זה עדיין לא אומר שאם תצאו עם מוצר דומה במחיר זול, שהמתחרים לא יגיבו מייד בהורדת מחירים ותמצא את עצמכם ללא רווח ועם מעט מאוד מכירות.

לכן, המסקנה היא, לפני שאתם פוגשים משקיע, תעשו מחקר וניתוח מעמיק של כל הפתרונות הקיימים או התחליפים ותשאלו את עצמכם בכנות – כיצד אנשים הסתדרו בלי ההמצאה שלנו עד היום?

הכינו טבלה המשווה בצורה אובייקטיבית בין המוצר שלכם לאלו שקיימים בשוק והראו שיש לכם יתרון משמעותי (מחיר אינו אחד מהם) וחסמים מפני העתקה של המתחרים.

מומחים ביצירת תוכניות עסקיות לרעיונות פורצי דרך

הייטק אסטרטגיות מתמחה בכתיבת תוכניות עסקיות חכמות ומפורטות אשר מתבססות על מידע סטטיסטי וניתוח שוק מעמיק של המוצר או השירות שלכם למול השוק ואל מול המתחרים הקיימים. תוכנית עסקית מלוטשת ומקצועית תעזור לכם למצוא ולגייס משקיעים או לחלופין לבנות תוכנית אסטרטגית ממוקדת עבור המוצר שלכם.

פנו אלינו היום למידע נוסף על תוכנית עסקית, תוכנית אסטרטגית, שיווק ומיתוג ועוד ונשמח לעמוד לשירותכם. אנו מתמחים ביצירת תוכניות עסקיות לחברות הייטק וחברות טכנולוגיות.


צרו קשר למידע נוסף / תיאום פגישה

טלפון : 072-2511993
טלפון 2 : 072-2221990
אימייל : contact@hitechstrategies.com
Lead Source
יצירת קשר

פנו אלינו היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

רוצים לדעת עוד? פנו אלינו היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

לחצו אנטר כדי לצוטט