"אף אחד לא קורא תוכניות עסקיות" – האמנם?

בואו נשים את הדברים על השולחן – שלב כתיבת תוכנית עסקית הוא בין אחד השלבים הפחות פופולאריים המאפיינים הקמת מיזם חדש בתחום ההייטק. לא מעט יזמים עם ברק בעיניים ובערה בקצות האצבעות של הידיים אינם מבינים מדוע יש לכתוב תוכנית עסקית, מדוע הם צריכים להשקיע בה עכשיו זמן רב וחשיבה מאומצת כשחשוב הרבה יותר להתקדם עם המיזם שלהם, לפתח את האבטיפוס (prototype) ולהוכיח היתכנות לרעיון שחשבו עליו. שלב כתיבת תוכנית עסקית הוא שלב כל כך כבד ומיותר, והרי גם כך מדובר במסמך עב כרס שאף אחד לא באמת קורא. 

האומנם הנחה זו נכונה ? האומנם אף אחד אינו קורא תוכנית עסקית ?

בואו נהפוך קצת את הדברים ונסתכל על תוכנית עסקית מצידו של המשקיע, שהרי פרט לכל המטרות הנעלות של תוכנית עסקית , הרי שאחד היעדים המרכזיים של תוכנית עסקית שכזו הוא לשמש את המיזם החדש בשלב גיוס המשקיעים. הלא אי אפשר באמת לצפות, כי משקיע יסכים לתת סכומי כסף גבוהים למיזם היי טק, חדשני ומהפכני ככל שיהיה, מבלי לראות תוכנית עסקית של היזמים ולהבין כיצד הם מתכוונים לנצל את הכסף שלו.שהלא הבה נהיה הגיוניים – משקיע אינו פילנטרופ והוא אינו מעוניין להשקיע במיזם שלכם רק כדי לראות כיצד שוק התוכנה, שוק החומרה או שוק מוצרי הקצה מתהפך לנוכח ההמצאה החדשה שלכם. המשקיע מבקש לדעת בתוך כמה זמן תוכלו להחזיר לו את סכום ההשקעה, ומה יהיה הנתח שלו בחברה המצליחה שתקימו, ואת הנתונים האלה יכולה לספק רק תוכנית עסקית טובה.

תוכנית עסקית ככלי שיווקי לעצמכם

נכון, משקיעים לא בוחרים את היוזמות העסקיות בהם ישקיעו על פי צבע העיניים שלהם, אולם חשוב להם מאוד לדעת מיהם האנשים העומדים מאחורי המיזם, מה הרקורד המקצועי והעסקי שלהם, והאם אלה הם האנשים בהם הם רוצים להשקיע. בזכות תוכנית עסקית הכתובה בצורה נכונה, תוכלו להציג את עצמכם ואת הכישורים שלכם, לפרט את הרקורד העסקי שלכם, ולאפשר למשקיע להבין טוב מכל "עם מי יש לו עסק". זכרו, כי בסופו של דבר השקעה במיזם היא לא רק השקעה בטכנולוגיה, כי אם השקעה באנשים ואם תהיתם מי קורא תוכנית עסקית – היו בטוחים כי כל משקיע יתמקד היטב בלהבין מי אתם ומהן היכולות שלכם לעמוד במספרים שאתם מציגים בשאר פרקיה של תוכנית עסקית שהגשתם.

תוכנית עסקית – כי גם לכם מגיע לדעת מה קורה

יתרונה של תוכנית עסקית חשוב לא רק עבור המשקיע ועבור היזם שמחויב למסור לו תוכנית עסקית שכזו, כי אם גם עבור היזם עצמו. אתם עומדים בפני התחלת מיזם חדש, הרי שאתם נרגשים מאוד, אולם גם יודעים כי לפניכם תקופה ארוכה של עבודה קשה שלא בהכרח תשתלם. תצטרכו להשקיע משאבי כסף וזמן רבים, תצטרכו לוותר על תחביבים, על זמן משפחה ועל מקומות עבודה אחרים, שאולי יכולתם להרוויח בהם סכומי כסף נאים – כל זה על מנת להגשים את החלום היזמי שלכם. לא מגיע לכם לדעת כמה תוכלו להרוויח בסופו של דבר מהמיזם ? לא מעניין אתכם מה צפי ההצלחה בשוק, מה עושים המתחרים שלכם, כיצד להגדיל את הרווחים שלכם וכיצד למתג נכון את המיזם, על מנת להמם את קהל היעד שאת חייו אתם עומדים לשנות ? את כל הנתונים האלה תוכלו לקבל באמצעות תוכנית עסקית טובה, תוכנית עסקית שנכתבה על ידכם בליווי גורמים שמבינים היטב בכתיבת תוכנית עסקית שכזו. אותה תוכנית עסקית שתוכלו לבדוק, להעריך ולהתבונן בה בכל פעם כשקצת קשה ואתם צריכים להיזכר מה מחכה לכם בסוף הדרך.

לקבלת מידע נוסף או ליצירת קשר, הנכם מוזמנים למלא את הטופס הבא


צרו קשר למידע נוסף / תיאום פגישה

טלפון : 072-2511993
טלפון 2 : 072-2221990
אימייל : contact@hitechstrategies.com
Lead Source
יצירת קשר

פנו אלינו היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

רוצים לדעת עוד? פנו אלינו היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

לחצו אנטר כדי לצוטט